Posted by on mar 26, 2017 in Reklama w firmie | 0 comments

Porządne logo to podstawa każdej raczkującej firmy, które próbuje wypromować swoją markę na rynku. Przede wszystkim zapewnia rozpoznawalność – klienci w pierwszej kolejności zapamiętują coś co ich wizualnie zaskakuje, zaciekawia lub po prostu jest miłe dla oka. Kreowanie loga składa się na wiele czynników, które nade wszystko warunkuje sprzedawany produkt. Przykładowo w wyrobach farmaceutycznych jednym z kluczowym czynników jest kolor. Nie może być ani zimny, ani ciemny, ani zbytnio jaskrawy. Powinny to być kolory ciepłe, łagodne, nieinwazyjne. Prostota jest kolejnym trickiem dla naszego mózgu.

W przeszłości panował trend na „im więcej, tym lepiej”. Więcej szczegółów, więcej kolorów, więcej powierzchni i tak dalej. Natomiast w erze masowego przepływu informacji takie rozwiązania stają się zbędne. Potencjalni klienci doceniają minimalizm. To właśnie wymusiło na firmie Pepsi przerysowanie loga kilkanaście razy. Na początku była to zabawa czcionką – im dziwniejsza, tym atrakcyjniejsza, potem mieszanka barw, powiększanie liter, i tym podobne, aż proces zakończył się na prostym okręgu z trzema paskami i drobnym napisem. Rozważmy inny przykład minimalizmu – McDonalds. Nieco artystycznie zmodyfikowana litera alfabetu, aby wyróżnić się oryginalnością, plus dwa najbardziej krzykliwe kolory – żółty i czerwony. Te trzy skromne elementy, które zapisują się w naszym umyśle na bardzo długi czas, jeżeli nie na zawsze.

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>